2012. szeptember 19., szerda

FAQ - PhotoScape képszerkesztő

Biztosan sokakban felmerült már a kérdés, hogy ki milyen képszerkesztőt használ a blogjához vagy ha netán indítanál egyet Te melyiket is használd. Sok képszerkesztő létezik: van amelyik nagyon haszontalan vagy túl bonyolult a kezelése, így a választás nem is olyan egyszerű. Ebben szeretnék segíteni. Én az esetek 90%-ában nem szeretem a blogra felkerült képek színét, árnyalatát, fényerősségét megváltoztatni, inkább lövök több képet és a végén kiválasztom a legjobbat. Akik ezzel hasonlóképpen vannak, azoknak ajánlom a PhotoScape nevű programot. Egyszerű, gyors és praktikus!

Első lépésként természetesen megnyitom a programot. A képen a képszerkesztő kezdőlapját láthatjátok. Itt kiválasztom a 'Szerkesztő' fület (mindegy, hogy felül vagy a körön belül).






Látható, hogy oldalt megjelennek a mappák, itt ki kell választani azt amelyikben a szerkeszteni kívánt képek vannak, majd a képek közül is kiválasztani azt amelyiket szerkeszteni szeretnéd.


Következő lépésként le szoktam vágni a képek felesleges részeit: kiválasztom a 'Kép vágása' fület. Keretbe foglalom azt a részt, amit meg szeretnék tartani, két kattintás és meg is van vágva a kép!



Ezután kiválasztom a 'Főoldal' fület, majd a 'Perem' gombot. Ilyenkor feljön egy kis ablak, amiben kiválaszthatod a keret színét és vastagságát. 


Miután ez meg van, már csak egy dolog van hátra: rányomni a blog címét a képre. Ezt az 'Objektum' fül alatt teheted meg a szimpla 'T' betűre kattintva. A kiugró panelban teljesen egyénire szabhatod a szöveg stílusát. Ezek a beállítások és a szöveg mentve marad, így nem kell mindig külön, egyesével újra beállítgatni. Ha a szöveg beállításokat az 'OK' gombbal jóváhagyod a helyzetét még van módod állítgatni.


Miután minden a helyére a került, a 'Mentés' gombbal jóváhagyhatod az eddigi munkád és a képed ebben a formában meg is marad. Ezután felugorhat egy vagy két ablak is, de ezeket csak le kell okézni (képminőség megtartására kérdez rá). Egyébként a képek szerkesztés és mentés után is megmaradnak eredeti állapotukban, ugyanis a program mentés után létrehoz egy Originals mappát, azon a mappán belül ahol dolgoztál és ott megtalálod az eredeti képeket szerkesztés nélkül.


Ha megtetszett ez a képszerkesztő, akkor ingyenesen letöltheted: ITT | ITT | ITT

Te milyen képszerkesztőt használsz? Ismerted ezt a programot?

8 megjegyzés:

  1. nekem ph-m van csak lejárt és most photofiltre-t használok :) de lehet ezt is letöltöm :D

    VálaszTörlés
  2. Pontosan ugyanilyen szempontok miatt választottam én is ezt a progit! Nagyon egyszerű használni és fél pillanat alatt megvan a vágás, méretezés, vízjelezés. Én sem szeretem nagyon piszkálni a képeim meg nincs is rá időm, energiám, egyedül a körömágyon maradt lakkot szoktam eltüntetni mert azt nagyon utálom és sajnos a makró kihoz olyat is ami szabad szemmel nem igazán látszik.

    VálaszTörlés
  3. én is ugyanezt használom, de a photofiltre is le van töltve, bár az kicsit bonyolultabb.:)

    VálaszTörlés
  4. Én évek óta az XnView-ot használom:), vágásra, méretezésre, élesítésre, feliratozásra is :) . Lehet,hogy ezt is letöltöm kíváncsiságból:) !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is ismertem ezt a programot, én meg ezt töltöm le megnézni, hogy milyen :)

      Törlés
  5. Imádom a Photoscapet, annyira egyszerű és nagyszerű, remélem örökké ingyenes is marad!

    VálaszTörlés
  6. folytasd a blogot hahó:D

    http://beautyandfashion-makeup.blogspot.com/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyezkszem...de annyi dolgom van...kb a végkimerülés határán vagyok :S :)

      Törlés