2011. szeptember 17., szombat

A fültágításról

Az egyik Tag-es bejegyzésemben megemlítettem még pár hónapja, hogy volt fültágítóm. Azóta rengeteg kereső szóval találnak rám különböző emberek a fültágítással kapcsolatban, ezért úgy gondoltam kielégítem az igényeket és írok pár sort erről a dologról.



Egy kis történet

A fültágítás már évezredek óta ismeretes dolog. Szinte minden ősi csoport bevált szokása volt ez a módszer, Buddhának és Tutanhamon egyiptomi királynak is volt. A legtöbb afrikai nép is használja a testrészek tágítását, nyújtását. Az ok mindig más volt, (afrikai törzseknél az elrettentés, Ázsiában és Egyiptomban inkább  kiváltságnak számított), de a végkifejlet ugyanaz...
A XXI. században, pedig civilizált emberek tömkelegénél lehetett felfedezni ezt az igencsak furcsa szokást. Hogy a fültágítás hirtelen elsokasodásának kiinduló pontja mi lehetett azt nem tudom, de valószínűleg a zene. A hardcore-punk vonulatot képviselő emberek már a '70-es évek végén kísérleteztek ezzel a módszerrel, ami máig fennmaradt. 2000 után pedig kialakultak a különböző scene stílusok is, akiknek rengeteg képviselőjük akadt és átvéve a régi punk-rock szokásokat: tágították a fülüket. Azóta pedig a szokás megállíthatatlan.

Módszerek

A fültágításra ma már többféle  módszer létezik. A legegyszerűbb, ha elmegyünk piercingeshez és megmondjuk neki, mit is szeretnénk. A piercer ma már fültágítást leginkább úgy végez, hogy szikével belevág a fülcimpába és behelyezi az ékszert. (megnézheted ITT - csak erős idegzetűeknek!) Ennél a módszernél szinte egyáltalán nem számít a méret, nem kell pár millis méretnél megállni, kérhetünk akár 10 milliméteres lyukat is a fülünkbe.

Mindezen egyszerűségek ellenére a fültágítást a legtöbben mégis otthon, házilag végzik el. Erre a célra lehet különböző fültágító szetteket vásárolni. Interneten körbetekintve láttam olyan szettet is, amik között nem volt hegyes végű darab. Ha egyben szeretnéd megvásárolni a szettet, akkor mindenképpen olyat vegyél amiben van fokozatosan táguló hegyes végű darab is, enélkül ugyanis nem fog menni a dolog.
A fültágítók és a különböző eszközök ára manapság elég drága, ezért sokan olyan módszerekhez folyamodnak, hogy körülnéznek otthon és amit találnak beledugdosnak a füleikbe. Ezekre is vannak valóban jó és olcsó dolgok, amit lejjebb meg is fogok írni. 
Viszont szeretném leszögezni, hogy én nem akarok bátorítani senkit arra, hogy kitágítsa a fülét, se arra hogy ezt otthon végezze el. Egyszerűen csak azt írom le, hogy ha már otthon akarja valaki ezt megtenni, hogyan tudja úgy, hogy biztonságos is legyen és ne csináljon mindent meggondolatlanul.

Ha szeretnéd a bejegyzés folytatását is elolvasni kattints a 'Tovább' gombra!


Fültágítás menete (otthon)

Minden fültágítás kezdete a füllyukasztás, enélkül el sem kezdhetnénk a dolgot. Ha szűz volt a fülünk, akkor érdemes a fülbevalót bennhagyni úgy 2-3 hétig. Ha már nagyobb két - három milliméteres lyukat szeretnénk, találnunk kell rá egy megfelelő méretű kis valamit. Használhatsz erre valóban szinte bármit a lényeg: a fertőtlenítés. A Semmelweis Egyetem honlapján van egy lista a fertőtlenítő szerekről, hogy mi mire is használatos (megnézheted: ITT!). De a legegyszerűbb, ha elmegyünk egy gyógyszertárba és elmondjuk mit és mire is szeretnénk.
 A fültágításhoz mindenképpen egy olyan dolgot kell használni ami fokozatosan tágul és nem túl 'meredeken'. Erre a legegyszerűbbek a különböző méretű ecsetek. Egy valamire azonban nagyon kell figyelni, hogy a felületük teljesen sima legyen, ugyanis iszonyatosan fájdalmas tud lenni pár tized milliméteres kis eltérés is a felületén. Ha sikerül egy adott méretet elérni, a legkönnyebb megoldás az az, ha megkérsz valakit, hogy vágja el az ecsetet és azt hagyod benn a füledbe egy darabig. Fel kell hívnom a figyelmet arra, hogy ez egy nagyon lassú és meglehetősen fájdalmas dolog! Sose tágítsd a füledet egyszerre 1-2 millinél nagyobbra, hiszen nem az a cél, hogy elszakítsuk a bőr felületét, hanem, hogy kinyújtsuk ezzel is védve a  károsodásoktól! Két tágítás között pedig, a legjobb, ha kihagyunk min. 1 hónapot! 

Saját tapasztalatok

Kb. olyan hét éve, 16 évesen döntöttem el, hogy nekem igenis kell fültágító! Akkor még nem igazán volt divat, így szinte semmi információ nem volt róla az internetről, majd egy ismerősömet kérdeztem meg, ő hogyan is csinálta vagy csináltatta. A kérdésemre a válasza pedig az volt, hogy otthon. Először nem tudtam mire vélni a dolgot, de gondoltam ha neki sikerült... Én nem ecsetekkel tágítottam a fülem, hanem volt itthon egy mikroszkópos szettem, amikhez voltak különböző műanyag pálcák, amik tökéletesek voltak a célra. Ha elértem egy adott méretet, gyorsan kihúztam a fülemből, és beletettem a helyére valamit. Nem akarok hülye ötleteket adni, de azt elárulom, hogy szívószálból mindig volt itthon akkora amekkora kellett. Úgy fél év után elértem a 8 milliméteres méretet, amikor úgy döntöttem megállapodok. Megvettem életem első fültágítóit. Több, mint egy éve volt a fülembe, amikor néha hol az egyik hol a másik kiesett a fülemből. A fültágító súlya és a gravitáció megnyújtotta a bőrömet, így jött a kilences úgy, hogy semmit nem tettem érte, majd a 10 milliméteres is, mindez fél éven belül. Ekkor jött az ötlet, hogy mi lenne ha tovább tágítanám a fülemet.. 12 millisig sikerült is, de tovább már nem nagyon, ekkora méretben már nehéz volt bármit is találni tágításra. 


Elmentem hát egy bizsu boltba, ahol sok-sok fültágítót lehet kapni. Akkor láttam meg a gumiból készült fültágítókat. Az akkori fülem méretéhez képest 4 milliméterrel nagyobbat vettem. Gondoltam, hogy ha összenyomom a gumiból készült a tágítót és belerakom a fülembe, majd szépen fokozatosan, ahogy nyomja ki a fülemet, majd úgy fog kitágulni. Hát, de nem így történt. Beletettem, majd a fültágító fél percen belül felvette a kör alakú formáját kitágítva ezzel a fülemet majdnem fél centivel nagyobbra, mint amilyen volt. A végeredmény: két iszonyatosan fájó fülcimpa. Ekkor jöttem rá, hogy a fülünk mennyi mindennel összeköttetésben van, ugyanis amellett, hogy a füleim nagyon fájtak, begyulladtak a manduláim és a nyakam is annyira, hogy forgatni alig tudtam.. Folyamatosan kenegettem őket Bepantennel, de csak az egyik fülemnél hatott. A bal fülem, (amikor már harmadik napja volt benne a gumis fültágító), háromszorosára volt bedagadva, folyamatosan vérzett ill. gennyedzett. Kiszedni persze nem tudtam, mert ha hozzáértem már belémhasított a fájdalom. Végül úgy kellett a tágítót kivágni a fülemből.. Ebből az esetből persze egy örök életre tanultam... Mígnem elértem a 22 milliméteres fülcimpát. Őszintén szólva ez már nekem sem tetszett, úgyhogy kb. 2 hónappal utána kiszedtem a fültágítót és mindig beletettem egy kisebbet, hogy összemenjen a fülem, mígnem ez sikerült is 16 millisig. Ezt a méretet nagyon szerettem, mert nem volt túl nagy és túl kicsi sem. Tavaly karácsonykor pedig elhatároztam, hogy teljesen összenövesztem a fülemet. Ma, 10 hónappal később 9 millisre ment össze a fülem és megint megjött a fültágítóhoz a kedvem, így beletettem egy 9est, nagyobbat úgysem szeretnék már. És mi lesz ha megint megunom? Hát kiveszem újból és megint várok. Igazából már nagyon megszoktam, hogy lyukas a fülem, de nem rakok bele semmit. Nem tartom visszataszítónak és egy pillanatra sem bántam meg, hogy akkor hét éve nekiálltam a dolognak.
Egyébként már utánanéztem, hogyan lehet korrigálni a lyukas fület, hogy olyan szép legyen mint előtte. Piercer is megcsinálja, de én mindenképpen a plasztikai sebészt ajánlom. Biztos vagyok benne, hogy valamikor az életben én is fel fogom keresni ezzel a dologgal a sebészt.

Neked mi a véleményed a fültágításról? Szerinted lányokon ez mennyire esztétikus?

24 megjegyzés:

  1. Még nem találkoztam lánnyal,kinek volt,de egy fiúval igen.Megkérdeztem,hogy miért csináltatta, de nem tudodtt rá mondani semmit. Nekem egyáltalán nem tetszik.... és OK,hogy fiatalkori fellángolás,lázadás,egyebek, na de ha vki pl bankban akar később dolgozni,vagy teljesen mindegy,hogy hol,de olyan helyen, ahol fontos a megjelenés,akkor sehol sem fog "jól" mutatni,mert ezt semmi sem tudja eltakarni
    Nekem ez elcsúfítás:( Ha nincs pénz plasztikai sebészre, akkor meg örökre így marad :( Sztem elég hülyén néz ki egy 2gyerekes 45éves családanya ilyen fülekkel :(
    Bocs, nekem ez a véleményem.
    Akkor inkább már jöhet a tetoválás,amit el lehet takarni,ha nem az arcára kéri a páciens :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én lány vagyok, nekem van fültágítóm...Szerintem jól néz ki de ez egyéntől függ senkinek sem lehet ugyan olyan stílusa. Az is ostobaság szerintem hogy a megjelenés a fontos ha éppen olyan alkalom adódog van olyan fültágító amin nem is látszik hogy az és olyan mint egy nagyobb fülbevaló kivéve ha már olyan nagy a lyuk a füledben, de még akkor is lehet szép darabokat találni. Amúgy sem a külső alapján kell ítélni. Nem értem az is miért baj ha valaki családanya és fültágítója van.

      Törlés
  2. Én most tágítottam vissza az egyik fülem, régen mindegyik 8mm-es volt. A jobb fülemből nem tudom évek óta kiszedni a tágítót mert acél és megszakadt a menet benne. Így a napi tisztítás is kb 10 perces történet. A balban most tartok 0,5-nél és lehet hogy nem is lesz nagyobb, de majd meglátom :)
    Arról viszont nem tudtam, hogy vannak olyanok akik ilyen hosszadalmasan csinálják a tágítást, vagy hogy ezt így kell csinálni. Nekem ez az 5mm is kb 3 nap alatt megvolt, bár igaz hogy néha lüktetett tőle az agyam :D

    Mia: Én nem értem, hogy sokan miért így fogjál fel a fültágítást. Persze elfogadom a véleményed, de ha azt nézed akkor ugyan olyan mint egy orrpiercing. Testékszer, annyi eltéréssel, hogy (mint ahogy olvashattad) története van, ami több ezer évvel ezelőttig nyúlik vissza. Nem csak valami amit beleteszel a füledbe mert jajj de jó, hogy át lehet látni a cimpádon, hanem jelentéstartalommal bír. Azt sem értem, hogy a miértjét miért kell feszegetni. Ennyi erővel azt is lehetne kérdezgetni az emberektől, hogy miért ilyen a hajad vagy miért van kilakkozva a körmöd. Azért nyilván mert ez tetszik neki, ez is a része az egyéniségének.
    A munkakeresős dologra meg annyit szeretnék mondani, hogy aki tágítja a fülét tegyük fel olyan méretig ami elfogadhatatlan (bár szerintem egy 1 centissel még senkinek nem lenne baja) abban valamilyen szinten benne van a lázadás. És egy ilyen ember nem hiszem hogy arra vágyik hogy egy bankban dolgozzon vagy akármilyen olyan helyen ahol a külseje miatt hátrányos megkülönböztetésben részesül, ami egyébként törvénybe ütközik. :)

    VálaszTörlés
  3. Griberli: Igazából én sem 1-1 miliket tágítottam, csak a kettő között megvártam míg teljesen elmúlik minden "tünet", viszont a saját esetemből tanulva én már mindenkinek a nagyon lassú tágítást ajánlanám. Sokkal biztonságosabb, nem sérülnek annyira a szövetek így könnyebben össze is húzódik később. Meg hogy ez kinek, hogy megy egyéntől is függ, hogy milyen a bőre.

    Fúúú, hát elhiszem, hogy kellemetlen, hogy nem tudod kivenni. Hirtelen nem is tudnék rá semmiféle megoldást mondani..:/

    Mia: Tőlem is nagyon sokan megkérdezték már, hogy miért van fültágítóm.. de ezt nem lehet megmagyarázni... Nekem ez tetszik. Az, hogy ilyen dolgokat, mint a tetoválás, piercing vagy éppen a fültágítás elítélik egyes munkahelyeken, az kb. csak itthon van így. És nem fogok attól félni soha, hogy nem tudok elhelyezkedni azért mert van két lyuk a fülemen, mert egy jó munkahelyen azt nézik mit tudsz és, hogy milyen vagy nem pedig azt, hogy hogyan nézel ki. Én azt sem tartom jó érvelésnek, hogy hogyan fogok kinézni 45 évesen, erre nem is tudok mit mondani... pl: ő is egy két gyermekes anyuka..:) http://24.media.tumblr.com/tumblr_lpel24Q4at1qk276vo1_400.jpg
    A plasztika sebész sem egy drága dolog ilyen szinten, annyiba lenne, mint mondjuk egy anyajegy leszedés.

    Az utolsó mondatodra pedig csak annyit tudnék mondani: Miért akarnál csináltatni valamit, ha már az elején azon gondolkozol hogyan takard el?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Alexa. 16 éves vagyok és nagyon nagyon szeretnék fültágitot mert nagyon nagyon jol néz ki és azt szeretném kérdezni hogy..most vettem egy 5 mm taper-t és ha azzal elkezdeném tágitani torténne valami?

      Törlés
  4. Egyébként én is elfogadom a véleményedet. Csak manapság már tényleg jobb lenne, ha az emberek többsége elfogadná ezeket a dolgokat nemtől, kortól, hovatartozástól és mindentől függetlenül... :/

    VálaszTörlés
  5. Miért van az hogy a fültágítós fül olyan büdös? (Minden ismerősömnek akinek van, bűzlik tőle az arca:S)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miközben tágitod, gennyedzik :) a genynek pedig undorító szaga van, de miután elérte a kivánt méretet, max két hét mulva el fog mulni :)

      Törlés
  6. Hát, valószínűleg azért, mert erre túlzottan igényesek...
    Amúgy azért büdösödik be, mert a fültágító elég nagy területet befed a bőrön, ami nem tud levegőzni. Plusz a bőrünk is úgymondd váladékozik, ami itt felgyülemlődik és a levegőtlenség miatt ez is elkezd büdösödni.
    De ha csak napi egyszer kiveszi az illető és úgy mossa meg a fülét, hogy nincs benne tágító meg mielőtt visszateszi a fültágítóját kicsit megtörölgeti, akkor egyáltalán nem lesz büdös.

    VálaszTörlés
  7. köszi a választ!:D terjesztem ezt szerintem az ismerőseim körében. kár hogy vannak akiknek tágítójuk van és ezzel nincsenek tisztában...

    VálaszTörlés
  8. Én 5 napja kezdtem tágítani a fülem, most járhatok úgy kb. 1,5-2 mm-nél. Eszközként pedig tökéletesen beválik egy vastagabb gémkapocs, amiből levágtam egy kb. 1 centis részt, és egyszerűen átfűztem a fülemen. A nagyobb méret eléréséhez pedig mellétettem egy vékonyabbat (mindkettő fém). Egyáltalán nem fáj, minimális szinten váladékozik, és nem hiszem, hogy szaga lenne. Persze ez még csak a kezdeti stádium, később lehet, hogy több bajom lesz :D(bár csak 4-5 mm-ig akarok elmenni).
    Nem lehurrogásként, de utálom, amikor egy tetkós/fültágítós bejegyzésnél azzal jönnek, hogy húú, hogy fogsz kinézni majd X évesen. Hát, ugyan tetkóm nincs (de szeretnék), nem szégyellném öregkoromban sem, legalább látnák rajtam, hogy anno én is voltam fiatal, belevalós leány. A fültágítással sincs ez másként. Eleve egy 60 éves néni már amúgysem túl esztétikus látvány, nem oszt, nem szoroz, hogy van-e lyuk a fülén, vagy nincs. És szerintem egy 45 éves családanyának nagyonis jól tud állni egy fültágító, tetoválás, piercing, ha megfelel az egyéniségének, és tudja viselni - ez természetesen a tinikre is igaz, mindenkire, kortól függetlenül. Miért kéne idősebb korunkra 'átlagosan' kinéznünk?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek Veled.
      Én ilyet soha nem is írtam, hogy ki hogyan fog vele kinézni vele időskorára.. :D Én is nagyon utálom amikor egyes emberek ezzel érvelnek. Addigra már szinte általános lesz, hogy minden 3. idős embernek lesz egy ilyen fiatalkori nyom a testén, ami lehet még látszani is fog a ruha alól..:) Egyáltalán nem visszataszító. Én a bejegyzésem végén csak lehetőségként említettem a korrekció lehetőségét, aki él vele az él vele, aki nem az nem:)

      A szagról meg annyit, hogy nem fog mindenkinek ugyanolyan szinten szagosodni. Én is inkább a szerencsésebbek közé tartozom ezen a téren, de azért jobb elővigyázatosabbnak lenni:)

      Tetoválásom pedig még nincsen, de lassan ideje lesz annak is..:)

      Törlés
    2. Örülök, hogy egyetértünk^^ Nomeg nem hinném, hogy egy idős embernek az lenne a legnagyobb baja, hogy rajta van "valami", amit már hosszú évek óta visel :)
      Igen, a tetoválással én is így vagyok, és igazából rég megcsináltattam volna, ha nem lennék ekcémás, meg allergiás bizonyos fémekre. Így még egyelőre ott tart a projekt, hogy keresnem kell egy szakembert, vagy aki ért hozzá, hogy megkérdezzem, mit javasol (javasolja-e egyáltalán).

      Törlés
    3. Sziasztok! Sajnos valamilyen szinten igaza volt az első hozzászólónak...nekem is van tágítóm,8mm-es, van jó pár tetkóm, piercingem is...idén diplomázok, Ántsz-ben vagyok szakmai gyakorlaton, és igenis megszólják, de elég egyszerű a képlet,állásinterjúra fel lehet úgy öltözni szerintem,hogy ne lássák...a próbaidő alatt be kell vágódni...utána már szerintem senkit sem érdekel, hogy nézel ki. És szerintem pont én vagyok a példa arra,h hatóságként fogok dolgozni, mégis van mindenem :) És tudom a miértjét is...kell és kész ! :) Így vagyok teljes, a héten vettem ki az ajakpiercingemet, és rakom is vissza, mert hozzám nőtt,és hiányzik. Nem fogom 2 centisre tágítani a fülem, és nem tetováltatok olyan helyre, amit nem lehet egy ruhával eltakarni...mindent meg lehet oldani, csak akarni kell...:) Ha nem fognak így felvenni dolgozni , akkor ez sem az én szégyenem úgy gondolom...nézzék a tudást, a diplomát, a 3 nyelvet,amit beszélek...ennyi! :))

      Törlés
  9. Hey! Do you know if they make any plugins to protect
    against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked
    hard on. Any recommendations?
    Feel free to visit my website latest football transfer news

    VálaszTörlés
  10. Yes! Finally someone writes about 13 colonias inglesas.
    Look into my website colonias

    VálaszTörlés
  11. Today, I went to the beach with my children. I found a sea shell and gave it
    to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed.
    There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to tell
    someone!
    Also visit my blog post : pizza games little rock

    VálaszTörlés
  12. Right now it sounds like Expression Engine is the best
    blogging platform out there right now. (from what I've read) Is that what you're using on your blog?
    Also visit my page - pizza games in a car

    VálaszTörlés
  13. érdekes ezt olvasni, én 16 vagyok most, egy év alatt húztam fel 30-asra. olyan 1-2 hónapig volt 14-es a jobb fülem, de nem nyúlt meg a bőr és utána ugyanúgy nagyon fájt tovább tágítani. Viszont a 18-as utána alig volt bent egy hetet, és mikor beletettem a 20ast semmit nem éreztem :D Mintha ugyanakkora lenne. Szóval ez nem tudom mitől függ. Amúgy összenől és elvileg ha valakinek van idegzete, és megvágja belül összehúzódik, beheged, én így tudom. Én szerintem szinte mindenkinél kevesebbet költöttem erre a tágítás dologra. :D Mindent itthonról, még 20-as, 28-as, sőt 30-as "házi" tágeszeim is vannak. Amúgy, ha egyenetlen a tárgy felülete amit a fülbe raksz, az sem biztos hogy mindenkinek fáj. Mert pl volt ismerősöm aki folyamatosan celluxot tekert egy tollbetétre, így növelte a méretet. Nekem viszont annyira fájt amikor a celluxos kis rudat a fülembe dugtam, hogy azt hittem összetojom magam. Emberfüggő is sztem, mint pl az is hogy én nagyon nem bírom a szilikon tágítót, nem tudom ki hogy van ezzel, de szinte csak olyanom van amúgy...fuck logic :D (mondjuk ez újonnan jött elő, hogy begyullad tőle a fülem)

    VálaszTörlés
  14. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  15. Biztos hülye kérdés,de meg lehet állni egy bizonyos méretnél?Mert rám most tört ez a láz,és kicsit szeretnék.Más különben,nem tudom,mivel kezdjem,a fogpiszkáló nem megy bele....:(

    VálaszTörlés
  16. Sziasztok.

    Érdekesebbnél érdekesebb dolgokat olvasok. Szerencsésnek érzem magam tetoválással és fültágítóval egyetemben :)
    Én kb 2-3 hete tágítom a fülem 5mm nél járok se nem váladékozik se nem büdös napi szinten mosom természetesen. Mivel fültágító kúpot használok ezért a bőröm nyugodtan viseli. Először mikor beletoltam a 3mm-t természetesen nem teljesen szinte épp h a hegye átment egy csepp vér kiszaladt a fülemből de ezt annak köszönhettem h 1 héttel a tágítás kezdete előtt lefejeltem a kocsi ajtót és a benne lévő fülbevalóm megkarcolta a bőrt valószínűleg a tágítóval lekaphattam belül a vart. Bepantennel kezelem minden nap 1x mosom és nekem semmi panaszom mikor váltok kúpot természetes h érzek egy kis feszítő érzést a bőrömön de nem pirosodik be és az első eseti egy csepp vér után soha nem vérzett. Egy kúpot normál 1-1,5 hét alatt húzok át teljesen. Holnap tolom be a 6mm-t az 5 ös 1,5 hete kezdtem beletolni, mára teljesen benn van 1 hete.

    VálaszTörlés
  17. Gall, mindenképpen fültágító kúp szettel csináld pár száz max ezer forintos dolog a leg biztonságosabb és fájdalom mentesebb. én a Crazy Factoryról rendelek mindent

    VálaszTörlés
  18. szia! olvastam,hogy ki kellett vágni a fültágítót.ezt hogyan és mivel oldottátok/oldottad meg? nekem egy 10mmes lyukas van a fülemben,és már vagy egy hónapja nem bírom kiszedni.akárhogyan próbálom,egyszerűen beragadta hátulja és teljesen reménytelennek vélem bármit is csinálni vele.válaszod előre is köszi:)

    VálaszTörlés