2011. július 13., szerda

Panthenol spray (napégésre) - vélemény

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy történet, hogy Hófehérkéből egyszer csak Piroska lett...

Hihetetlen melegek vannak mostanában, a nap csak süt és süt. Nagyon óvatosnak kell lennünk a napsugárzás káros hatásai elleni védekezésben ezekben a napokban (is), sajnos sosem lehetünk biztosak abban, hogy úgysem fog semmi baj történni. Ezt a hét elején kellett belátnom. Munkámból adódóan, oly' módon leégtem amire én sem számítottam. Nem készültem fel arra, hogy napon leszek kb. tíz órától kettőig és megtörént a baj. Eléggé fehér bőröm van, nehezen barnulok le, viszont gyorsan leégek. A karom, a vállaim és a hátam egy része pedig a hét elején rákvörösre égett. Ilyenkor általában még nem érzek semmit, csak másnap szokott előjönni azaz égető, iszonyú fájdalom. Még aznap amikor megtörtént a "baleset", megkértem anyukámat, hogy hozzon nekem valamit a bőrömre, ő ugyanis a ezekhez jobban ért, mint én. És aznap már a kezemben is tartottam a gyógyszertátakban kapható Panthenol spray-t.

A betegtájékoztató részletes elolvasása után - amikor meggyőződtem, hogy ez ténylegesen hogyan is működik - elkezdtem használni. 
Maga  a termék egyébként egy tipikus spray csomagolásban van benne: fém alsórész, műanyag kupakkal és hajtógázzal működik. Mind a dobozon, mind a spray-n is fel vannak tüntetve a fontosabb információk a termékről, de a betegtájékoztató elolvasását is mindenki vegye tényleg komolyan!
A spray egy hab állagú kencét fúj ki magából. A leírás szerint az arcon kívül bármelyik testrészünkre fújhatunk belőle közvetlenül, de én ezt egyáltalán nem ajánlom, mert össze vissza repkednek ilyenkor az apró hab darabok. Bárhova is kentem, én inkább fújtam a tenyerembe egy kicsit és onnan kentem be vele magam. Az illata nem túl kellemes, az a tipikus gyerekkori "leégtem, anyu csinálj valamit" hangulatot adja vissza. De nem szabad megfeledkezni ilyenkor arról, hogy ez nem kozmetikai termék, hanem gyógyszer!
Az első nap kb. négyszer fújtam be magam vele, a sokszori használat pedig nem okozott problémát, hiszen hihetetlen gyorsan beszívódik a bőrbe. A második használat után az alkarom már láthatóan nem vörös, hanem inkább barnás volt. Ugyanígy történt a hátammal is. A vállaimat kicsit többször is bekentem, ezt a részt ugyanis jobban megviselte a napégés. Mint mondtam: nekem a fájó tünetek másnap szoktak jelentkezni, de ezt most egyáltalán nem tapasztaltam a karomon és a hátamon. A vállam még húzódott, égett egy picit, de közel sem annyira, mint amikor nem használtam ilyen helyzetekben semmit. A vörös részek, viszont szépen bebarnultak. Persze a fehér részekhez viszonyítva még mindig nagyon brutálisan nézek ki, inkább vagyok barnás, mint vörös és másfél - két napos használat után sehol nem fáj a bőröm. A bőrfoszlást is elkerültem a hab segítségével, ami nálam állandó probléma volt.

Mindenképpen szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a napégés ellen védekezzünk, ne pedig annak hatásait enyhítsük utólag! De ha mégis megtörténik a baj, ezt a hab állagú krémet bátran ajánlom mindenkinek!

1 megjegyzés:

  1. Hófehérkéből egyszer csak piroska lett háhá :D ez nagyon tetszik.
    Valamit akartam tőled kérdezni zene témában csak nem jut eszembe ááá.

    VálaszTörlés